måndag 4 maj 2009

Produktion i ateljén, Borås.

Ständigt arbetar man med konsten och den kreativa processen. 
Philip Glass ljuder in i öronen genom hörlurarna och jag skär i träskivor som skall bli motiv ur min svit av träsnitt. Nu sker det mycket samtidigt, och en rad olika objektproduktioner. 
Ibland får jag hejda mig. 
Mina lärare på konstskolan sa ofta -"du är så kvantitativ, ur det kommer säkert kvalitet." 
På det kan man ju leva länge och arbeta vidare...

Här ser du några exempel på mina pågående produktioner och redigeringar;

Stövlar i vax och brons är nästan klara, fåglar skall iscensättas i olika skepnader, alla i vax. 
Dessa kan du se på mina tidigare blogginlägg. Bilder från Borås Konstmuseum och Galleri Jeanette Ölund.


Ich sehe was, was Du nicht siehst...

Fragile, Kleine, Und Alles Wird Gut... 1 & 2.

Kläder skall skapas, och klippas om och till. Har påbörjat en serie målningar i helt annan stil än de jag tidigare gjort. Jag experimenterar med mig själv, min egen förmåga att bryta det jag redan gör. Nu blir det mer föreställande, kvinnoansikten. För mig bär de på något, döljer något... 


Bronsmask - Franken.


Collage, ansiktsformer i tunn gasväv. - Her Face, Front And Back.

Exempel på mina masker, de gör jag i olika utföranden. Brons, Gips, Textil, Papper, Gummi mm - de är inte så dekorativa som t ex de Venezianska eller Kinesiska, utan ibland mer som "burkor", de har något att dölja. Det finns något mer bakom. 

Jag går vidare på mönsterkompositioner och har en serie som är gjorda i trä med måtten ca 70 x 100 cm. Men också måleri på förtryckta tyger i stora format, denna är ca 180 x 250cm. 


Mina fragmentationer fortsätter i oljemåleriet, jag skall renodla måleriet i skikt, lager i lager eller lager på lager...

... jag vill inte höra mer. Det är bra nu. Du är för mycket, varför kan du inte bara vara. Ta det lugnt, njut... sluta tjata, jag skär av mig öronen... sluta, fortsätt inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar